Saturday, September 22, 2007

روز اول مدرسه

دبستان مهر هرگز فراموشت نمیکنیم
این حیاط مدرسه
این سپيدار كهن سالي كه هيچ از قيل و قال ما نمي آسود
اين كبوترهاي معصومي كه ما روزي به آن ها دانه مي داديم
اين همان كوچه همان بن بست
اين همان خانه همان درگاه اين همان ايوان همان در .......آه
از بيابانهاي خشك و تشنه از هر سوي صد فرسنگ
در غروبي ارغواني رنگ با نشاني هاي گنگ و دور
آمدم تا هفت سال از سر گذشتم رابشنوم شاید
از اشارت هاي يك در
از نگاه ساكت يك پنجره یک شیشه یک دیوار
(فریدون مشیری)
**********
باز گشایی مدارس مبارک

9 comments:

Anonymous said...

زيباترين روز سال روز اول مهر است .كه باز صداي زندگي در كوچه ها ودر مدرسه ها شنيده مي شود .هميشه در يك همچو شبي در دلم غوغايي به پاست .فردا در مدرسه صداي عشق مي آيد صداي آهنگ خوش زندگي .در 44 سال پيش روز اول مهر در دبستان مهر با دنياي جديدي آشنا شدم .مديون معلمين عزيز و همه كساني كه به من آموختند هستم و دست گرم و پر محبتشان را مي بوسم.

Anonymous said...

روز اول مهر در دبستان مهر زاهدان
صدای چکش برروی صفحه آهنی مارا دعوت به سف ایستادن وگوش کرددن به سخنان مدیر مدرسه وبه کلاس رفتن
ودوستان قدیم را پیدا کردن وبا شاگردان جدید آشنا شدن
چه زود 50 سال گذشت

Anonymous said...

معلم نيستم اما در يك خانواده فرهنگي بزرگ شده ام و گوشت و خونم از اجر زحمات پدر و مادر معلمم جان گرفته است . به همين خاطر روز اول مهر برايم مقدس است خاص و دوست داشتنيست و يقين دارم در خانه پدر هم شور و حاليست با اعضاي فرهيخته آن .
چه زيباست معلميني كه پس از نيم قرن نور دبستان مهر را هنوز به قلب فرزندان ايران مي تابانند

Anonymous said...

افسوس
که در بزرگسالی این احساسات را تجربه می کنیم. همانطور که در کودکی نمیدانسیتم در چه بهشتی زندگی می کنیم
اول مهر دیگری را در حسرت روزهای مدرسه می گذرانیم...

Anonymous said...

عجب.......من را بردی به....چند سال قبل
خانه دلت روشن . چراغ خانه همیشه روشن بماند الهی

Anonymous said...

rozee avale madreseh
be tamam danesh pajohan mobarak.
taghdeer az moaleman va amozegaran va moderan.. ke ayandeh IRAN farda ra payee rezi mekonand.
Drood bar shahrivar azzizeman ke hamesh dostar klaso madreseh bodeh va hast.dar sale jadied tahseli movafagh bashi.

Anonymous said...

سلام
من یادم می آید از مدرسه رفتن طفره می رفتم برادر بزرگم کلی دنبالم کرد تو پس کوچه های هرانک گیرم انداخت وبا ترس و لرز وارد دبستان طبا طبا ئی نژاد شدم

Anonymous said...

ديداد عزيزم از لطفت ممنون .امروز در زيبايي خاصي زندگي كردم و بوي اول مهر روپوش هاي نو .كفش هاي نو و كتاب هايي كه هنوزاز ظاهرشان معلوم نبود مال چه شخصيت هايي است .(كتاب شاگردهاي درسخوان كه معلوماست چقدر باز و بسته شده و كتاب شاگردانبي توجه (..............
خلاصه اراده هاي قوي براي درس خواندن بهتر و رفتار سنجيده تر و......همه چيز هاي خوب .عجب روزي است روز اول مهر بهار افكار

Anonymous said...

سلام دوست گرامی
واقعا روز اول مهر خیلی زیباست
خاطراتش رو هیچ گاه فراموش نخواهم کرد و از این جا از همه آموزگارانم سپاس گذرام
امیدورام که همیشه شاد باشید و موفق