Tuesday, October 23, 2007

کتابخوانی

مهربانانم
از اینکه در برنامه کتابخوانی شرکت نمودید و از ابراز نظرات ارزشمند شما ممنونم. برای این نوبت جناب مطرب پیشنهاد دادند که از غزلیات حافظ یکی را انتخاب کنیم . نکته جالب در این پیشنهاد این است که هر بار از یکی از دوستان خواهش میکنیم تا تفالی بزنند و نتیجه را بفرمایند تا در این قسمت بیاوریم و دوستان بعد از تعمق در موضوع شعر نظر خود را برای همه بنویسند . اولین تفال را هم خود ایشان زده و غزل زیبای زیر آمده لطفا در صورت تمایل همراهی بفرمایید

کسی که حسن خط دوست در نظر دارد
به پیش اهل نظر حاصل از بصر دارد
کسی به وصل تو چون شمع یافت پروانه
که زیر تیغ تو هر دم سری دگر دارد
به پای بوس تو دست کسی رسید که او
چو آستانه بر این د رهمیشه سر دارد
چو خامه بر خط فرمان او سر طاعت
نهاده ایم مگر او به تیغ بردارد
ز زهد خشک ملولم -بیار باده ناب
که بوی باده مدامم دماغ تر دارد
زباده هیچت اگر نیست این نه بس که تورا
دمی ز وسوسه عقل بی خبر دارد؟
کسی که از در تقوی قدم برون ننهاد
! به عزم میکده اکنون ره سفر دارد
دل شکسته حافظ به خاک خواهد برد
چو لاله داغ هوائی که بر جگر دارد

8 comments:

Anonymous said...

سلام صبح بخير
چه زيبا و دل انگيز است صبح را با لسان الغيب آغاز نمودن

Anonymous said...

سلام
خیلی ممنون از این ابتکار عمل آقای خالقی نیا
عشق الهی وقتی در دلی طنین انداز می شود همه عشق های زمینی جان می بازد
عرفان ما به خصوص در این زمینه خیلی بالنده است
من هم به فال معتقدم گاه گاهی تفالی می کنم
ارادتمند هرانک

Anonymous said...

سلام عزيزان من
تشكر از معرفي وب دبيرستان وپيش دانشگاهي آرزو كردم كنار شاگرد هاي خوشبخت شما بودم
خانمي متاسفانه من در اين كتاب خواني غايب ام خيال سفر طولاني دارم ودر سفر شايد نتوانم با شما ها ارتباط داشته باشن همه خانواده را بخدا مي سپارم

Anonymous said...

شهريور عزيزم
هميشه موفق باشي

در اين سفر با مني

Anonymous said...

سلام ! خوب هستید ؟ بابا باور کنید من هنرمند که هیچی نوکر اهل هنر هم نیستم ! شاید اگر باشم ... هنر دوست باشم چون وب شما رو خیلی دوست دارم ..
فکر می کنم نظر من در مورد حافظ همان بس که حافظ عاشقی تیز بین و عارفی مکار ( نه معنای بدش ! ) بوده !

همیشه به کافه بیا چون واقعا خوشحالم می کنی !

Anonymous said...

هميشه با حافظ سعي مي كنم لحظاتي شيرين براي خود بسازم .ابتكار زيبايي است (مثل هميشه نظرات وپيشنهاد هاي ناب مطرب عزيز سازنده است ).متشكر

وصل و زيبايي و جان نثاري در ره معشوق وافتخار پاي بوسي او كه اگر خدا ياري دهد .وعزم جزم براي سر نهادن در راه يار

Anonymous said...

نيناي عزيزم در تمام روز هايي كه نيستي تورا در كنارمان احساس مي كنم .چشمم به راه است كه زودتر ببينمت.فدايت .سفري خوش برايت آرزو مي كنم

Anonymous said...

غزل زیبای حافظ که جواب جناب مطرب بود روشنی بخش محفل دوستانه ماشد .
خداوند برای گوهرهایی که به آدمی میدهد بها نمیخواهد فقط ظرف مناسبی باید داشته باشیم . اگر دیر یا از نظر ما بی موقع میرسد علتش این است . کسانی که در شریعت راه را پیموده و به انتها رسانده اند گوهر طریقت در دلشان نهاده میشود که از لذایذ حضور کمال فیض را ببرند
مطمئنا این تفال برای شما که دلی پاک و کارنامه بسیار عالی در شریعت دارید بسیار به جاست